Charakteristika a vstup do předmětu

Charakteristika a vstup do předmětu

Stručná charakteristika
   Předmět Sportovní hry I – basketbal zahrnuje v současnosti 7 praktických lekcí (u prezenčního studia) a jeho záměrem je v ohledech na uvedenou dotaci počtu lekcí podat základní informace o sportovní hře. Podkladem pro realizaci se stává do určité míry publikace, která byla vydána v nakladatelství Svoboda a která je jmenována jako Basketbal. Základní program aplikace útočných a obranných činností (Velenský, 1998). Materiál je orientován převážně na 2. stupeň školní tělesné výchovy a obnáší určitý návod ve smyslu toho, co lze považovat za základy učiva sportovní hry. Kromě interpretace tohoto učiva a popisu celé řady metodicko-organizačních forem (MOF), materiál také zahrnuje obecněji pojatá východiska se snahou o kontext se současnou didaktikou sportovních her, a to v zaměřenosti jednak na školní tělesnou výchovu, jednak - eventuálně na řízenou činnost v zájmově rekreačních útvarech dětí a mládeže.  
Jak již bylo zmíněno, výuka v předmětu Sportovní hry I – basketbal je členěna do sedmi lekcí. Tematicky jsou jednotlivé lekce koncipovány tak, aby v  přehledu vytvářely pokud možno logickou návaznost a tak, aby v celku nepostrádaly smysl (viz PP1).


Vstup do předmětu Sportovní hry I – basketbal (1. lekce)
První lekce nese příznaky úvodu a jejím záměrem je seznámit studenty (studentky) s tím, co je obsahem výuky v předmětu, s požadavky k získání zápočtu a s dalšími záležitostmi, které jsou nezbytné s ohledem na rysy a pojetí výuky. Lekce obsahuje tři části. První má charakter spíše teoretického pojednání. Studenti jsou v ní věcně informováni o současných tendencích v didaktice basketbalu ve školní tělesné výchově (PP2) ale také o tzv. základních pravidlech sportovní hry.

PaedDr. Michael Velenský, PhD.


vytvořil webmaster UK FTVS, (c) 2017