Pravidla

Pravidla

Interpretace těchto pravidel následně vytváří předpoklady k jejich praktické aplikaci v rámci rozhodování. To je jeden ze stěžejních úkolů výuky. Nejde jenom o to, aby studenti teoreticky zvládli pravidla, ale aby se je alespoň orientačně naučili používat v aspektech jejich dodržování, resp. porušování při herním výkonu. Herní výkon se rovněž stává důvodem k tomu, proč při se při organizaci každé z lekcí pravidelně objevuje poměrně velký časový prostor k pořádání utkání. Jiným, nikoli však podřadným důvodem je ovšem skutečnost, že utkání představuje vedle tzv. tréninkového procesu základní způsob realizace sportovní hry. Bez utkání, jakkoli s modifikovanými – upravenými pravidly, didaktika basketbalu či jakékoli jiné sportovní hry postrádá smysl.(PP3)

PaedDr. Michael Velenský, PhD.


vytvořil webmaster UK FTVS, (c) 2017